Supertrener aktywnosc fizyczna a zdrowie

Co najlepiej zjeść po treningu?

Data opublikowania: 2018-01-22 11:30:00
Autor: Izabela

Po treningu z kolei należy sięgać po węglowodany proste, które szybko pomogą odbudować zapasy glikogenu mięśniowego. 
W posiłku potreningowym zalecane jest połączenie białko+ węglowodany. Taka mieszanka pomoże zregenerować się po treningu i uzupełnić zapasy glikogenu w mięśniach. Nasze ciało potrzebuje dobrej jakości produktów, które pomogą mu się zregenerować po wysiłku. Po intensywnym wysiłku fizycznym musisz prędko naładować "wewnętrzne akumulatory", tzn. szybko uzupełnić zapasy glikogenu w mięśniach. Różne źródła podają różne wersje tego, ile czasu po treningu powinniśmy zjeść nasz potreningowy posiłek. Optymalnym czasem będzie 0-1,5 godziny po treningu, zanim organizm zaczynie szukać dodatkowych źródeł energii w postaci białek. 

Czytaj też: Kiedy pić kawę, przed czy po treningu?

Przykładowe jedzenie po treningu:

  • koktajl białkowo-węglowodanowy – np. banan zmiksowany z jogurtem czy mlekiem
  • kanapki razowe/żytnie z jajkiem/twarogiem/łososiem/kurczakiem
  • ryż z warzywami i dodatkiem mięsa — kurczak, indyk, wołowina
  • makaron pełnoziarnisty z mięsem i sosem warzywnym
  • makaron pełnoziarnisty/100% durum ze szpinakiem, mozarellą, czosnkiem
  • przekąskę w której zawarte są daktyle i jakieś źródło białka

Wszystkie podane wyżej posiłki to oczywiście przykłady. Eksperymentujcie, próbujcie – nie musicie trzymać się sztywnych zasad !